Alla våra resor

Här finns alla de korta och ibland lite längre resor som vi har gjort tillsammans på en sida och i den ordning vi har gjort resorna.

[Bild] [Bild]
I maj 2004 åkte vi till Rom och såg på Coleoseum, Peterskyrkan och mycket mer och vi besökte en mässa som leddes av Påven. Den 2 och 3 juli 2004 åkte vi på en minikryssning mellan Köpenhamn och Oslo för att fira Jonnys födelsedag.
I början av augusti 2004 åkte vi på en kort sommarsemester till Maribo på Lolland i södra Danmark. Den 7 till 9 maj 2005 åkte vi med på en bussresa till Nemisnadudvar i Ungern för att vara med och fira Ann-Christines moster Margareta Engströms 50-årsdag.
Den 3 till 6 juni 2005 åkte vi till Bornholm och till Christiansö som ligger nordost om Bornholm Den 16 till 30 juli 2005 åkte vi på sommarsemester till Antalya i Turkiet.
[Bild] [Bild]
I januari 2006 åkte vi till Stockholm och gick på Vasamuseet, Nordiska museet och Naturhistoriska riksmuseet. I maj 2006 åkte vi till Paris och såg Eiffeltornet, Notre-Dame, Louvren och mycket mer.
I juni 2006 åkte vi till Uppsala och såg på domkyrkan, universitetet och gamla Uppsala. I juli 2006 åkte vi på sommarsemester i Stockholm.
I september 2006 åkte vi till Odense i Danmark tillsammans med Ann-Christines syster Birgitta och hennes man Peter då Peter sprang Odense marathon. I december 2006 åkte vi till Berlin för att gå på tysk julmarknad.
[Bild] [Bild]
I maj 2007 åkte vi till Nice, Monaco och Cannes på franska rivieran. I slutet av juli 2007 åkte vi på sommarsemester till Salou Spanien.
I slutet av april 2008 så firade vi Ann-Christines 40-årsdag genom att åka till Venedig och sen på kryssning i östra medelhavet och på den här sidan visar vi fotona från Venedig. I slutet av april 2008 så firade vi Ann-Christines 40-årsdag genom att åka till Venedig och sen på kryssning i östra medelhavet och på den här sidan visar vi fotona från kryssningen.
I oktober 2008 åkte vi på semester en vecka till Playa del Ingles på Gran Canaria. Vi firade vår tioåriga bröllopsdag i maj 2009 genom att åka till vildmarkshotellet och besöka Kolmården.
[Bild] [Bild]
Den 25 oktober till den 1 november 2009 åkte vi på höstsemester till Playa las Americas på Teneriffa. Den 13 till 16 maj 2010 var vi på Sjögården i Ellös på Orust för att fira vår 11-åriga bröllopsdag. Under fyra dagar åt vi goda middagar och åkte runt och såg oss omkring på Orust.
Måndagen den 19 juli till måndagen den 2 augusti 2010 var vi på sommarsemester i Ayia Napa på Cypern och solade och badade och gjorde många utflykter till olika platser på Cypern. Den 18 till den 20 april 2011 var vi i Göteborg för att koppla av och träffa en av Jonnys vänner, Alex Andersson.
Den 2 till 6 juni 2011 åkte vi till badlandskapet Lalandia på den danska ön Lolland i södra Danmark tillsammans med Ann-Christines syster Birgitta och hennes familj. Söndagen den 12 juni 2011 besökte vi Smygehuk som är Sveriges sydligaste punkt och samma vecka, fredagen den 17 juni 2011, när vi var i Tromsø åkte vi till Treriksröset som är Sveriges nordligaste punkt.
[Bild] [Bild]
Vår sommarsemester 2011 tillbringade vi på Gotland och på vägen dit stannade vi först till ett par dagar hos Ann-Christines föräldrar Mona och Lars Nilsson i Sandvik. Lördagen den 22 oktober till lördagen den 29 oktober 2011 åkte vi på semester till Playa del Cura på södra Gran Canaria i en vecka för att bara koppla av, sola och bada.
Lördagen den 26 och söndagen den 27 november 2011 tillbringade vi en helg tillsammans i Stockholm och gick bl.a. på Skansens julmarknad. Den 27 till 30 april 2012 reste vi till Bryssel för att fira Ann-Christines födelsedag och komma bort några dagar tillsammans.
Den 13 till 16 maj 2012 reste vi till London för att fira vår bröllopsdag den 15 maj. Den 17 till den 31 juli 2012 var vi på sommarsemester i Giardini Naxos på Sicilien.
[Bild] [Bild]
Den 19 till den 26 oktober 2012 var vi på höstsemester i Playa Blanca på Kanarieön Lanzarote. Vi bodde på det enormt stora Princesa Yaiza Suite Hotel och tillbringade bl.a. våra dagar vid hotellets två pooler. Den 18 juli till den 1 augusti 2013 var vi på sommarsemester i Estepona i södra Spanien.
Den 20 till den 27 oktober 2013 var vi på höstsemester i Playa de Fañabe på den sydvästra kusten på Teneriffa. Torsdagen den 29 maj till lördagen den 31 maj 2014 var vi på resa till München i södra Tyskland där vi bl.a. åt weisswurst och rindswurst med senap från de fina senapskrusen man ser ovan.
Fredagen den 11 juli till söndagen den 13 juli 2014 tillbringade vi på Djurgården i Stockholm och då gick vi och såg på ABBA-museet och Skansen. Tisdagen den 22 juli till fredagen den 1 augusti 2014 var vi på sommarsemester på Mallorca och Son Caliu Hotel Spa Oasis i Son Caliu vid Palmanova omkring två mil väster om Palma de Mallorca.
[Bild] [Bild]
Den 24 till den 31 oktober 2014 var vi i Costa Teguise på Lanzarotes östra kust. Lördagen den 14 till lördagen den 21 mars 2015 bjöd Ann-Christines föräldrar Mona och Lars Nilsson oss på en resa till San Agustin på Gran Canaria.
Den 14 till den 20 maj 2015 reste vi till Rom och vi tog med oss Ann-Christines föräldrar Mona och Lars Nilsson och vi gick bl.a. på en kanoniseringsmässa på Petersplatsen och såg Påven. Den 24 till den 29 oktober 2015 reste vi till Barcelona och såg bl.a. på den ännu inte färdigbyggda katedralen Sagrada Família.
Måndagen den 1 till torsdagen den 4 augusti 2016 åkte vi runt i Danmark tillsammans med Ann-Christines föräldrar Mona och Lars Nilsson för att framför allt se på några sevärdheter med anknytning till Lund eller Lunds och Skånes tidiga danska historia. Måndagen den 24 till torsdagen den 27 juli åkte vi till Stockholm tillsammans med Jonnys pappa Börje och hans väninna Gun Larsson för att dels åka på båtutflykt till Drottningholms slott och dels åka på dagsutflykten Tusen öars kryssning långt ut i Stockholms skärgård.